Oferta biznesowa hoteli stale się powiększa i nie jest to zasługą jedynie przybierającej w siłę konkurencji, ale także rosnących potrzeb klientów. Na przykład konferencje biznesowe w hotelu to doskonały pretekst do tego, by wyjść z biurowców w zatłoczonych miastach i przenieść się na neutralny grunt. Jest to bardzo komfortowe rozwiązanie, choćby dlatego, że obowiązek organizacji jest scedowany na pracowników hotelu, a kadra firmy po godzinach narad może odprężyć się i skorzystać z szerokiej gamy atrakcji hotelowych. W końcu wypoczęta i w pełni zrelaksowana głowa to większe prawdopodobieństwo, że konferencja zakończy się sukcesem.
Czynników, które wpływają na wybór hotelu pod zorganizowanie konferencji biznesowej jest wiele. Należy jednak w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na następujące elementy:
Warto jednak pamiętać, że to podstawowe kwestie. Często większy wpływ na wybór hotelu z salą konferencyjną mają dodatkowe usługi, które z samym przebiegiem konferencji nie mają wiele wspólnego.
Istotna może być sama lokalizacja hotelu, bowiem czas konferencji, oprócz wzmożonej pracy, wymaga wyciszenia po godzinach, które jest niemożliwe na przykład w centrum Warszawy. Dlatego furorę robią ośrodki górskie, z dala od wielkomiejskiego zgiełku. Ale ważne są również inne atrakcje hotelowe. Dobrym tego przykładem jest strefa wellness, która pozwoli odciąć się od biznesowych narad.
To jednak nie wszystko. Luksusy, jak wellness czy wysoki standard pokojów, powinny się uzupełniać z prostymi usługami, które gwarantuje hotel. W biznesowych kręgach cenione są m.in. takie atrakcje, jak organizacja wycieczek po okolicy lub postój taxi przy wejściu. Tak więc najlepszy hotel do zorganizowania konferencji to taki, który oprócz przestrzeni do wykonywania obowiązków firmowych oferuje szereg innych atrakcji, które pozwolą na ciekawe spędzenie wolnego czasu..